dinsdag, maart 30, 2010

Wortelen

Vandaag heb ik weer een trainingsdag gehad van Kracht en Balans. Ik volg deze creatieve loopbaantraining in het kader van mijn outplacement. Nu ik bijna uit dienst ben bij de WGV-oost en al mijn aandacht richt op Triangel, is het goed om nog beter de balans te vinden en te houden tussen gedrevenheid en rust, werk en privé.

We hadden het vandaag over belemmerende overtuigingen. Via verschillende oefeningen en opdrachten probeerden we daar zicht op te krijgen. Voor mij niet nieuw en al gauw werd me duidelijk dat er in de uithoekjes van mijn hart en van mijn denken nog restjes " ik moet alles verdienen" zich schuilhouden.

Tegelijkertijd zag ik (letterlijk tijdens een wandeling in het bos) hoe een andere, levensbrengende overtuiging, nu heel diep geworteld is in mijn leven. Het afgelopen jaar is die overtuiging diep ingegroeid in mijn geest, mijn ziel en mijn lichaam. Ik ervaar vrijheid, kracht, energie. Die wortel?

"Ik ben een geliefd kind van God. Al het zijne is het mijne. Hij geeft mij alles wat ik nodig heb, zelfs meer dan dat, in Jezus Christus. Ik mag gewoon zijn wie ik ben!"

Ik kan nu, met volle overtuiging zeggen:

"Ik loof U voor het onzaglijke wonder van mijn bestaan, wonderbaarlijk is wat U gemaakt hebt. Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel"

Dagelijkse omgang met Jezus de Rots, houdt die overtuiging op zijn plaats. Zware omstandigheden drijven hem alleen maar dieper de grond in.


Labels: , , , ,