vrijdag, december 15, 2006

Tegenslag

Eindelijk is de dag daar dat Harrie de muren de gewenste kleur kan geven. 's Maandags heb ik de verf al laten mengen en nadat ik naar mijn werk vertrokken ben begint hij met alles af te plakken ( nieuwe vloer en plinten) en neemt de roller ter hand.
Als ik half in de middag terugkom ben ik vol verwachting: maar het valt tegen! Keurig geverfd, maar de kleur lijkt zo anders dan die op het kaartje, dan het beeld dat we/ ik in ons hoofd hadden. En het kleurt gewoon niet bij het houtwerk. Wat nu? Codes vergeleken: hetzelfde, kaartje bij de muur gehouden: echt een andere kleur. De die middag gemengde extra bus ( achteraf niet nodig gehad) blijkt de goede kleur te bevatten! Dus terug naar de Gamma. Wat blijkt: een fout in de software van de mengmachine. De verf krijgen we natuurlijk in de juiste kleur vergoed. Maar al dat werk! Zo sneu voor Harrie! Ik zal morgen kijken wat ik kan doen.