zondag, februari 05, 2006

Zondag


Zondag- rustdag. Nou ja rustdag? Dat gevoel heb ik eerlijk gezegd niet altijd als ik 's morgens vroeg op sta om op tijd te zijn voor het soundchecken in de kerk ( ik ben lid van het aanbiddingsteam, de zang en muziekgroep zeg maar)
Denk nou niet dat ik klaag, beslist niet!!! Want vergeten wij niet het stukje tekst dat God in een adem uitspreekt als Hij de 7e dag instelt als rustdag? "... en heiligde die" Heiligen betekent apart zetten. Dat zou je kunnen vergelijken met een dikke streep in je agenda op een bepaalde dag om tijd te hebben voor je partner, je geliefde; geen afspraken met anderen op die dag dus.
En zo beleef ik dat: ik heb op zondag een afspraak met mijn Vader en mijn broers en zussen. En zoals in elk gezin draagt iedereen iets bij aan zo'n dag. Soms draag ik dus iets bij in dat deel van de samenkomst waarin we onze Vader vertellen hoe veel we van Hem houden, waarin we Hem eren met zang en muziek. En daar kom ik graag vroeg mijn bed voor uit.
En weet je, als ik kom is Hij er altijd al, zo graag wil hij mij en mijn broers en zussen ontmoeten. Geweldig zo'n Vader!
Ook eens kijken op zo'n familiebijeenkomst? Kijk voor meer info op de site van Rafael Gemeente Sion
En o ja, die saxofonist op die foto dat ben ik niet dus; dat is een van mijn broers. Ik zing.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik dacht ook al, Ineke met een baard??? ;-)

7:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home